مردم جهان به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول کسانی که موافقند مردم جهان به دو دسته تقسیم میشن و دسته دوم کسانی که مخالفند مردم جهان به دو دسته تقسیم میشن

وبلاگ آموزش سی شارپ

سلام خدمت همه شما دوستان عزیز که به من لطف داشتید و وبلاگ رو دنبال کردین...از مباحثی که قصد داشتم مطرح کنم
File,delegate,event
هنوز باقی مونده که احتمالاً تو تابستون می گم...شاید هم نگفتم هیچ وقت!:D
به هر حال ادامه آموزش رو تو درس ساختمان داده می گم! به آدرس زیر:
http://datastructurekelas.blogspot.com
تا اطلاع ثانوی موفق باشید!:D

۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

Abstract class

did you miss me?!:D
سلام
امروز می خوام کلاس های گنگ یا Abstract رو بگم برات

خب
اول ا ز همه بگم که این بحث ادامه بحث وراثت هست! یه مدت به یه سری بحث های دیگه رفتم که الان روباره ادامه وراثت رو می رم

اگه یادت باشه وقتی که می خواستیم یه کلاس رو از یک کلاس دیگه مشتق بگیریم مجبور بودیم برای این که خاصیت های کلاس پایه رو تغییر بدیم و اون چیزی رو که می خوایم تو کلاس مشتق شده بیاریم! و باید override می کردیم و کار های دیگه!
ولی فاییده کلاس های Abstract اینه که مثل کلاس های معمولی احتیاجی نیست که متد ها رو تعریف کنیم! بلکه فقط اسم متد رو میاریم و هر کلاسی رو که بخوایم ازش مشتق گیری جدا جدا متد ها رو برای کلاس مشتق شده استفاده می کنیم!
نکته خیلی مهم اینه که از کلاس های Abstract نمیشه Object ساخت و ازشون نمونه گیری کرد
توجه کنیم که متد های Abstract حتماً باید تو کلاس های Abstract تعریف بشن
توی کلاس های Abstract : properties , methods, fields می تونن تعریف بشن!
مثال
abstract class Vehicles

{

private int noOfWheel;

private string color;

public abstract string Engine

{

get;

set;

}

public abstract void Accelerator();

}

و بقیه ماجرا مثل همون وراثت از طریق کلاس هست متد مورد نظر رو Override می کنی و سایر چیز ها
مثل:
Class Car : Vehicles
{
public override string Engine
{
get
{
...
..
.
return Engine ;
}
set
{
...
..
.
Engine = value ;
}
}
public override Void Accelerator()
{
...
..
.
}
...
}

موفق و مؤید و پیروز باشی!

Blogged with the Flock Browser

۲ نظر:

  1. سلام
    من یکی از بچه های کلاسم که خیلی از وبلاگت استفاده کردم
    گفتم تشکر کنم خسته گی ت در بره !

    پاسخحذف
  2. سلام ممنونم از زحماتتون .من فردا امتحان دارم و این توضیحتون خیلی به دردم خورد.

    پاسخحذف