با یه مثال شروع می کنم!
ما یه نقشه داریم که توش نقشه یک آشپزخونه هست
حالا ما می خوایم غذا درست کنیم
برای غذا درست کردن قطعاً نمی تونیم از آشپزخونه ای که تو نقشه هست استفاده کنیم! باید یک نمونه از روی نقشه آشپرخونه بسازیم تا بتونیم توی اون آشپرخونه غذا درست کنیم!
پس ما یک شی داریم به اسم آشپزخونه و برای استفاده از اون باید یک شی بسازیم از روی آشپزخونه
یعنی این که نقشه آشپزخونه مفهوم و ویژگی های آشپزخونه هست! ولی برای ساختن آشپزخونه باید یک شی از روی آشپزخونه بسازیم
یا مثلاً می گیم که هرچیزی که ارتفاعش بیشتر از یک متر باشه و 4تا پایه هم داشته باشه مثلاً میزه این مفهوم و ویژگی شی میزه! حالا واسه این که یک میز داشته باشیم باید با استفاده از مفاهیم شی میز یک میز بسازیم!
ما در برنامه نویسی شی گرا اول شئی رو که می خوایم ازش استفاده بکنیم رو ویژگی هاش رو می گیم و بعد ازش استفاده می کنیم!
مثلاٌ ما تو یه برنامه احتیاج داریم که اسم طرف رو بگیریم و سن طرف رو!
برای این کار می گیم که یک شی تعریف می کنیم به اسم مشخصات!
می گیم شی مشخصات شامل اسم طرف و سن طرف هست!
و هروقت که بخوایم اسم و سن طرف رو بگیریم! میگیم یک شی مشخصات بساز که خودش خود به خود شامل اسم و سن طرف هست!
موفق باشی!
Blogged with the Flock Browser
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر